Gerosios praktikos pavyzdys. Vokietija
1. Gerosios praktikos pavyzdžio tematika |
Pagrindinė tema – Lyčių balansas sprendimų priėmime Susijusi tema – Specialiosios laikinosios priemonės |
2. Įgyvendinanti šalis |
Vokietija |
3. Įgyvendinimo lygmuo |
Įmonės |
4. Gerosios praktikos tikslas/paskirtis |
Pasiekti visiško lyčių balanso (50/50) sprendimų priėmime |
5. Tikslinės grupės |
Žurnalistų sąjungos nariai |
6. Gerosios praktikos aprašymas |
|
Viena iš Vokietijos žurnalistų sąjungų – Ver.di – apsisprendė įgyvendinti moterų ir vyrų lygaus dalyvavimo ir vienodo reprezentavimo politiką. Šiam tikslui pasiekti buvo įsteigta moterų kvota: pusė visų vykdomųjų pozicijų turi užimti moterys. Moterų procentas Sąjungos komitetuose ir Valdybose turi proporcingai atitikti bent jau moterų Sąjungos narių procentą. Šios nuostatos įtrauktos į Sąjungos įstatus (§ 20 principai §3, § 83). Sąjunga , Ver.di yra vienintelė Vokietijoje, nuosekliai taikanti kvotų sistemą tiek apmokamiems, tiek savanoriškai dirbantiems valdybų nariams. |
|
7. Gerosios praktikos poveikis/įgyvendinimo stebėsenos rezultatas |
Moterys-Sąjungos narės sudaro 50.44 procentų, taigi jos turėtų sudaryti pusę visų Sąjungos valdybų ir komitetų narių. Vienuolikoje regioninių rajonų renkamuose vykdomuosiuose komitetuose moterys turi jau du iš trijų mandatų. Pagrindinėje valdyboje Bundesvorstand moterys užima devynias iš keturiolikos vietų. |
8. Gerosios praktikos šaltinis, kontaktai |
A Handbook on Gender Equality: Best Practices in European Journalists’ Unions https://www.ifj.org/what/gender-equality.html?tx_wbresources_list%5Bresource%5D=16&cHash=d1cc Vokietijos žurnalistų sąjungos kontaktai |
9. Svarbiausi patarimai norintiems pritaikyti/įgyvendinti šią gerąją praktiką |
Būtina stipri lyderystė siekti lyčių balanso sprendimų priėmime žiniasklaidoje. Įstatų pakeitimas yra rezultatas tiek konstruktyvių diskusijų, paremtų konkrečiais argumentais, įskaitant ekonominius, tiek stiprios motyvacijos, tiek suvokimo apie lyčių lygybės svarbą ne tik vienos konkrečios bendrovės, bet ir platesniame, pvz., įmonių socialinės atsakomybės kontekste. Žiniasklaidos bendrovės gali remtis Darbo kodeksu, inicijuodamos lyčių lygybės priemones bendrovės viduje. Asocijuotos žiniasklaidos priemonių struktūros siekiant faktinės lyčių lygybės turėtų pasinaudoti esamais savireguliaciniais mechanizmais. |