Jungtinė Karalystė

Šeimos ir darbo įsipareigojimų derinimas
Socialinės pagalbos savivaldybėse priežiūra

Šeimos ir darbo įsipareigojimų derinimas
Socialinės pagalbos savivaldybėse priežiūra

Socialinės pagalbos ir vietos savivaldos kontrolierius (Local Government & Social Care Ombudsman https://www.lgo.org.uk/) tiria gyventojų skundus dėl savivaldybių teikiamos socialinės pagalbos ir kitų paslaugų, įskaitant atvejus, kai socialinę pagalbą suaugusiems ar kitas paslaugas teikia vietos savivaldos institucijų kontraktuotos privačios kompanijos.

Socialinės pagalbos ir vietos savivaldos kontrolierius (Local Government & Social Care Ombudsman https://www.lgo.org.uk/) tiria gyventojų skundus dėl socialinės pagalbos suaugusiems ir vaikams. Tuo atveju, jei skundas susijęs su socialine pagalba ir slauga bei sveikatos priežiūra, skundą tiria bendra su Sveikatos priežiūros kontrolieriumi (Health Service Ombudsman) Jungtinė darbo grupė. Gyventojui, norinčiam pateikti skundą dėl socialinės pagalbos ir sveikatos priežiūros pakanka kreiptis į vieną iš šių kontrolierių, atskirai į kiekvieną kreiptis nereikia.

Jungtinė darbo grupė skiria bendrą tyrėją, kuris kompleksiškai tiria abiejų sričių klausimus,vertina visumą, o tai padeda tiksliau ir operatyviau spręsti pateiktą skundą. Tiriamoms organizacijoms irgi patogu kontaktuoti su vienu konkrečiu skirtu asmeniu.

Pradiniame tyrimo etape yra nustatoma, dėl ko skundžiamasi, kuri organizacija skundžiama, ar yra kliūčių skundo tyrimui. Jei šiame etape nustatoma, kad skundas bus tiriamas, apie tai nedelsiant informuojamas skundą pateikęs asmuo ir skiriamas tyrėjas, kuris pradeda tirti skundą iš esmės.

Skundą pateikti gali bet kuris gyventojas arba jo oficialiai įgaliotas asmuo. Prieš pateikdanas skundą kontrolieriui, gyventojų prašoma pateikti skundą tai organizacijai, kurios veiksmais skundžiamasi, taip sudarant sąlygas organizacijai išspręsti skundą pačiai. Ypač, kadangi kai kurios organizacijos labai skatina kreiptis į jas, prieš pateikiant formalų skundą.

Patariama skundą teikti neatidėliojant, nes gali pasimiršti daug svarbių tyrimui detalių, be to yra skundų teikimo terminai. Jei organizacijos pirmasis atsakymas netenkina, siūloma kreiptis pakartotinai neatidėliojant ir paaiškinant, kodėl netenkino pirmas atsakymas. Formalų skundą siūloma pateikti raštu. Esmę siūloma pateikti trumpai, konkrečiai, kuo tiksliau, nurodyti telefoną, el.paštą, adresą. Skundą padėti parašyti gali šeimos nariai, globėjai, socialiniai darbuotojai, nevyriausybinės organizacijos. Prie skundo galima pridėti reikiamus dokumentus, jei tokių yra. Patariama skunde aiškiai išdėstyti, ko konkrečiai tikimasi.

Socialinės pagalbos ir vietos savivaldos kontrolierius ištyręs skundą nustato, ar skundžiama organizacija yra kalta. Jei nustatoma, kad asmuo nukentėjo dėl organizacijos kaltės, organizacijai pateikiamos rekomendacijos, kaip klaidą ištaisyti jūsų atžvilgiu ir kitų potencialių klientų atžvilgiu tokiose situacijose. Organizacijai taip pat rekomenduojama, kaip veikti, kad tokių atvejų nepasitaikytų ateityje. Kontrolieriaus sprendimai viešinami, neminint asmeninių duomenų, pavardžių etc.

Kokias rekomendacijas gali pateikti organizacijai Komtrolierius:

– Atsiprašyti nukentėjusio asmens
– Suteikti asmeniui jam priklausančią paslaugą
– Priimti sprendimą, kuris nebuvo priimtas
· Persvarstyti sprendimą dėl kurio kilo skundžiama situacija
· Patobulinti procedūras, kad tokios situacijos nepasikartotų
· Sumokėti, kas nebuvo sumokėta

Ko negali rekomenduoti kontrolierius:

– Atleisti kaltąjį organizacijos darbuotoją ar siūlyti pritaikyti disciplinines sankcijas
· Išmoketi kompensaciją nukentėjusiam (tai gali padaryti teismas)
· Nurodyti, kaip pakeisti sprendimą.

Socialinės pagalbos ir vietos savivaldos kontrolierius neturi galių priversti organizacijas vykdyti jo rekomendacijas, bet paprastai organizacijos šias rekomendacijas įgyvendina.

Kitos gerosios praktikos

Savivaldybių iniciatyvos senjorams

Savivaldybių iniciatyvos senjorams

Savivaldybių iniciatyvos senjorams