Austrija

Šeimos ir darbo įsipareigojimų derinimas

Neapmokamo darbo namuose pasidalijimo tarp moterų ir vyrų skatinimas

Šeimos ir darbo įsipareigojimų derinimas

Neapmokamo darbo namuose pasidalijimo tarp moterų ir vyrų skatinimas

Mažinti netolygų neapmokamo darbo namuose pasiskirstymą tarp moterų ir vyrų, informuojant apie šią problemą ir formuojant palankų visuomenės požiūrį į tolygų neapmokamo darbo namuose pasiskirstymą.

Visuomenės informavimo kampanijos “Keturios sienos, keturios rankos” iniciatyva kilo įvertinus neapmokamo darbo namuose tyrimo ir laiko panaudojimo tyrimo duomenis, kurie parodė, kad net dabar, 21 amžiuje, moterys vis dar atlieka net du trečdalius neapmokamų namų ūkių darbų, taigi, atitinkamai turi mažiau laiko visuomeniniam gyvenimui, poilsiui ar net mokamam darbui. Tačiau ši problema nematoma, apie ją nešnekama.

Kampanija buvo pristatyta Austrijos visuomenei Vienodo darbo užmokesčio dienos proga, nes neapmokamo darbo namuose netolygus pasiskirstymas irgi įtakoja atlyginimų skirtumus. Taigi, kampanijos iniciatorių nuomone, netolygus neapmokamu darbu pasiskirstymas nėra vien privatus reikalas, tai ir visuomenės reikalas, o kampanija – yra puikus įrankis, skirtas keisti visuomenės požiūrį į moterų ir vyrų vaidmenis šeimoje. Kampanija, startavusi Vienoje greitai išplito visoje šalyje.

Visuomenės informavimo kampanija remiasi el. žiniasklaida, socialiniais tinklais, apima instrumentus padedančius poroms stebėti ir lyginti kiekvieno įnašą į namų ruošos, vaikų priežiūros darbus. Sukurta internetinė svetainė http://www.4waende4haende.at talpina videofilmus, namų ruošos ir vaikų priežiūros darbų pasiskirstymo planus, kuriuos galima išspausdinti ir pildyti, Facebook paskyrą, išmaniųjų telefonų programėlę stebėti individualiame lygmenyje įnašą į namų ūkio darbus.
Išskirtinis kampanijos akcentas – inovatyvus multimedijomis grįstas vieningas dizainas, taikomas visiems kampanijos elementams: internetinei svetainei, išmaniųjų telefonų programėlėms, spausdinimui skirtai informacijai, socialinių tinklų paskyroms, e-žiniasklaidai. Be to, socialinės žiniasklaidos informaciją galima ne tik skaityti ar žiūrėti videoklipus, bet aktyviai juos panaudoti diskusijoms ir dalinantis asmeninėmis patirtimis. Kampanijos dizainas nestokoja ir humoro, žaismingų elementų, žaidimų, aktyvių diskusijų inicijavimo socialiniuose tinkluose ir kitų tikslinėms grupėms, ypač jaunimui patrauklių aspektų.

Tokia koncepcija atitinka Kampanijos pagrindinius tikslus – paskatinti diskusijas apie neapmokamo darbo pasiskirstymo teisingumą ir šios nelygybės apraiškos pasekmes, padidinti problemos matomumą visuomenėje, paskatinti pokyčius link labiau subalansuoto moterų ir vyrų įsitraukimo į namų ruošos ir vaikų priežiūros darbus, paskatinti teigiamus pokyčius visuomenės požiūryje moterų ir vyrų vaidmenis, paskatinti vaikus ir jaunimą sekti šiais pavyzdžiais, informuoti apie privalumus, teikiamus tolygaus neapmokamo darbo namuose pasiskirstymo tarp moterų ir vyrų ir kitokį palankų poveikį, tokį, kaip, pvz., didesnis pasitenkinimas šeimos gyvenimu, geresnė sveikata, daugiau laisvo laiko, daugiau laiko būti kartu su vaikais, geresnis tėvų ir vaikų emocinis ryšys, geriau subalansuotas darbo ir asmeninio gyvenimo režimas, geresnės vaikų ateities perspektyvos gyventi teisingoje, lygioje visuomenėje.

Kitos gerosios praktikos

Savivaldybių iniciatyvos senjorams

Savivaldybių iniciatyvos senjorams

Savivaldybių iniciatyvos senjorams